Rím hlavné mesto Talianska

Dovolenka Lignano » Rím

Rím hlavné mesto Talianska Všetky cesty vedú do Ríma. Táto veta je vždy naporúdzi pri myšlienke a kontakte s týmto mestom miest. Našich 14 dní dovolenka Lignano bolo už od samopočiatku naplánovaných ako kombinácia pobytu pri mori v Lignane a návštevy miest Rím, Florencia a Pisa. Do Ríma sa budem asi stále vracať, nikdy nemám dosť času pozrieť si Rím v kľude a celý, preto ten nutkavý pocit ešte to, ešte tamto ... zažili ste to ?

Hlavné mesto Talianska Rím na mňa pôsobí veľmi priaznivo, mám pocit akoby som ho poznala od nepamäti. Vždy ma naplní energiou až po okraj, môžem sa túlať iba tak uličkami, kochať sa históriou, sedieť na lavičke so zmrzlinou, alebo popíjať voňavú kávu na námestí pred Coloseom a cítim ten prienik dávnych časov s týmto okamihom. Zavriem oči a hneď je tu tá známa veta že: "všetky cesty vedú do Ríma" používa sa dodnes, aj keď najväčšiu váhu mala počas obdobia Rímskeho impéria. Rím, úsmev, jeho typická rušná atmosféra sa do mňa dostáva i sluchom.

Spomienky na Rím

V myšlienkach preletím do mojej poslednej návštevy Ríma ( pred piatimi mesiacmi). Lietadlom z Viedne, potom vlakom z letiska až takmer do centra Ríma na Termini. Koloseum neuveriteľná stavba ktorú treba ešte určite prezrieť – monumentálna, príťažlivá, krásna, desivá a smutná. Hneď vedľa Palatino, to je moje najobľúbenejšie miesto. Tu sa občas cítim sama ako „vyvolená Rimanka“. Posedávam na lavičkách, kochám sa pohľadom na Koloseum a nasávam atmosféru Ríma. Je zaujímavé chodiť po miestach po ktorých kráčali rímski cisári a vžívať sa do postáv, akými boli Nero či Caligula. Zo štvrte vyvolených lepšie pochopíte činy a rozhodnutia ich vlády.

Forum Romanum je súčasťou tejto bývalej štvrte vyvolených, ruiny nám pripomínajú akí sme pominuteľní a často malicherní. Múzeum na ulici, artefakty aké neskrývajú ani najzabezpeče-nejšie budovy sveta sa tu rozkladajú priamo pri chodníkoch, chodím medzi nimi a dotýkam sa pozostatkov impéria rozsypaných po lúke. Strih, hneď na to sa vynára myšlienka na Španielske schody, kam ma zaviedla malá náhoda. Zvečerieva sa a mierime do hotela, ale zle odbočíme a trmácame sa úzkou uličkou až na vrch nejakého kopca. Zaparkujeme aby sme sa zorientovali, vystúpime z auta s mapou a ... Neuveriteľné, sme priamo na vrchu Španielskych schodov.

Keďže je to jedna z top pamiatok navštevovaných turistami , vyzerá to tu presne tak. Všetci sa fotia na schodoch a pri fontáne a pomedzi nich ako inak prechádzajú pouliční predavači. Je to naozaj veľmi rušné miesto, po chvíľke pokračujeme ďalej, snažíme sa nájsť náš hotel. Tento krát sme trafili bez chyby, ubytovali sme sa v jednom z nenápadných hotelíkov, ktoré sa scho-vávajú v starých budovách všade v Ríme. Vybalím si batožinu, krátka sprcha na osvieženie a vyrážame na ďalšie pokračovanie - večerný Rím. V pláne iba niečo ľahké, blízka kaviareň. Tak sa motajúc v dave dostávame k ďalšiemu turistickému skvostu, ktorý nesmieme vynechať.

Večerný Rím

Fontana di Trevi preslávená i vďaka filmu Dolce Vita je miesto, kde sa musíte pristaviť a hodiť do nej mincu pre šťastie. Obdivujem úžasný rukopis tvorcov súsošia a priľahlej architektúry. Posedím si na lavičke otočená chrbtom k fontáne a hádžem za seba už tretiu mincu do vody vo fontáne. Blesk fotoaparátu ukončí chvíľu romantiky. Hneď za rohom ma nos upozorní na arómu, po ktorej túžim už dve hodiny. Čas vytúženej kávy sa blíži, sadáme si k ministolíku na ulici a čašníkovi ukazujem dva krát pikolo, aké pijú Taliani, žiadne amerikano či kapučino. Je skvelá (káva), chvíľu posedíme na rušnej ulici, zavriem oči, spomienky na Rím, odpočívam.

Prechádzame sa ulicami Ríma a sledujem ako sa tie isté objekty menia pri zažatých lampách, osvetlené Coloseum, veža Vatikánu, Vittoriánsky palác. Povečeriame v preplnenej reštaurácii, kde je poriadny frmol, ale evidentne je tu personál zvyknutý na večerný nával. Ani nie za tri minúty sa k nám s úsmevom pretlačí počerný mladík s porciou vynikajúcich lazaní a vraj ešte lepších tortellinov. Vymetieme ešte jednu cukráreň kôli zmrzline, zo dva bary kde je povinná jazda niečo farebné so slamkou. Tesne pred polnocou si už na recepcii hotela spolu s milou majiteľkou obnovíme staré priateľstvo. Spečatené domácou grapou na dobrú noc.

Coloseum - amfiteáter hrôzostrašnej zábavy v Ríme

Ráno sa neviem dočkať, budím sa zavčasu ledva svitá. Urobím si ľahký make-up a zbehnem na raňajky v malej raňajkárni vedľa recepcie hotela. Rozmýšľam, či ten unavený pán, čo zapisuje voľačo do recepčnej knihy je po nočnej, alebo pred dennou smenou. Zbadá že ho pozorujem, tak mi kývne hlavou a tvári sa sviežo. Signál. Nesmiem zabudnúť priložiť do kabelky sprey s vodou na osvieženie, aby sme ten dnešný program zvládli. Zas by som chcela vidieť všetko, byť všade. Dopíjam kávu a vyrážame. Keď sme opúšťali Lignano, naplánovali sme dve noci v Ríme, zbytok času chceme ešte odskočiť do Florencie a priniesť nejaké suveníry z Pisy deťom.

Rím Vittoriano
Rím Palatino a Forum Romanum
Rím Vatikán
Rím Coloseum
Rím námestie sv. Petra vo Vatikáne

Obsah článku:
hlavné mesto Talianska Rím Coloseum Palatino - - - .
Blog:
dovolenka Lignano Taliansko trasa mapa more pláže Lignano dovolenka letovisko ubytovanie hotely apartmány last minute fotogaléria Benátky zábava Friuli Rím letenky počasie kontakt spolupráca bloguje napísali blog dovolenka Lignano.
Kľúčové slová:
Rím Taliansko Roma Vatikán pápež história pamiatky; centrum Európy aspoň turistické a pútnické; Rím hlavné mesto Talianska, história pamiatky, mestský štát Vatikán, sídlo kresťanskej cirkvi; metropola destinácia, patrí medzi tri najnavštevovanejšie mestá Európy; súťaží s Parížom o prvenstvo v návštevnosti, rím a rimania rímska ríša, rímske impérium, kolíska západnej civilizácie; prehliadka Ríma cestovanie lietadlom za lacné letenky, poznávací zájazd do Ríma; najznámejšie pamiatky Palatino, Coloseum, Il Vittoriano; spomienky na Rím,sídlo pápeža; Italia Roma, námestie svätého Petra vo Vatikáne; ubytovanie v hoteloch.